27 Nisan 2010 Salı

Sepet Pasta



Hafta sonu eşimin akrabalarını ağırladım. Öncesinde Sündüz Abla ile bahar temizliğimizi yaptık.Baya yorulmuşum oysaki herşeyi Sündüz abla yaptı ben niye yoruldum anlamadım:)Mis kokan bir ev gibisi yok o nedenle perde-tül ve yastıkların sürekli yıkanmasından yanayım, sürekli mis mis kokuyor ortalık:)
Koşturmaca biraz fazla olduğu için pasta yapmayacaktım ama eşimin çok tatlı bir halası var ve 29 Nisan onun doğum günü. Pasta hoş bir sürpriz olur diye düşündüm zaten bişey düşünce aklıma ölsem bitsem de yapmadan duramam.
Temizliğin ardından yemekler için muftağa girdim saatler ilerledikçe pastanın süslemesi sabaha kaldı. Sepet şeklinde bir pasta yazırlayıp içine çiçekler yapmayı düşünmüşştüm. Pazar sabahı erken kalkıp pastaya sepet şeklini verdim ama çiçekler için fazla zamanım kalmadı. İmdadıma  çiçek kalıbım yetişti. Çiçekler çok iyiyi durmadı sepetin içinde ama onu bile zor yetiştirdim.Neyseki tadı güzeldi ve günü kurtardı. -Pastanın pandispanyasında bu sefer sünger kek değil kakaolu nemli kek kullandım  kreması vanilyalı pastacı kreması. Sünger keki sert bulanlar aşağıdaki tarifi deneyebilirler, ama ben sünger keki yine de hiçbirşeye değişmem, ee damak zevki göreceli tabi.. :)
İyi ki doğmuşsun Ayla Halacım, şeker gibi bir yaş olur yeni yaşın umarım...
Nemli Kek Tarifi:
20 cm lik yuvarlak kek kalıbı için;
125 gr. yumşamış tereyağ
2-3 damla vanilya aroması ya da 1 paket vanilya
275 gr. toz şeker
3 adet yumurta hafifçe çırpılmış
120 gr. un
75 gr. kekun
30 gr. kakao
1/4 çay kaşığı karbonat
125 ml. süt
Tüm malzemeyi bir araya getirin, mikserde düşük hızda, buürün malzemeler karışıncaya dek çırpın. Ardından mikserin hızını  orta hıza getirin ve hamur krema olup rengi açılana dek çırpmaya devam edin. Karışımı kek kalıbına boşalttıktan sonra bir iki defa tezgaha vurun ki içinde kabarcık kalmasın. 160 derecede( turbo fırın için 140-150) önceden ısıtılmış fırının orta gözunde 1 saat 15 dakika kadar pişirin. 1 saat dolduktan sonra kekinisi sık sık bir kürdan ile  kontrol ederek pişip pişmediğini anlayabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun ...

Hiç yorum yok: